100505

HELLU. Hemma från Spanien igen! Flyget var nästan två timmar försenat inatt när vi kom så stannade hemma från skolan helt idag. Har bara tagit det lungt och ska sätta igång att packa upp nu. Veckan har varit helt underbar. Runt 25-30 grader, spelat innebandy och umgåtts med laget. Cupen gick däremot inte alls så bra som vi hade tänkt oss. Kom fyra tillslut tror jag. Jag är en person som försöker ha förståelse för domare, eftersom jag själv vet att det är svårt att hålla reda på allt. Men de domare vi fick i matcherna var ren KATASTROF! För det första kunde de knappt engelska alls, det gick verkligen inte att komunicera med dom. Och nu ett exempel för att ni ska förstå på vilken nivå de låg på: vi spelade mot ett finskt lag. Det stod 2-0 till oss. Jag och Millan (tror jag) var inne på backen när dom får en kontring. Millan slår på den finska spelarens klubba och ena domaren blåser av för frislag. Jag slutar springa och AK i målet "slappnar av". Den finska spelaren däremot fortsätter springa två steg och skjuter i mål. Och skriker något om att det ska vara mål för att det var fördel eller något i den stilen. Hon börjar i alla fall tjafsa med domarna. Och vet ni vad dom gör? Fast dom redan blåst av och dömt för frislag så ändrar dom sig och DÖMMER MÅL?!!! Jag och AK slutade spela för dom redan hade blåst av liksom.
Men förutom att cuppen blev rätt trist i och med den nivån på domare så har resan varit kanon! Bilder kommer senare för nu måste jag verkligen börja packa upp. Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0