110830 tisdagsfunderingar


Ett år gammal bild från skolan. Louise, Lovisa, Felicia och jag underst.
Ett litet inlägg från min skoldator. Det är första gången jag har den igång på nästan 3 månader. Men nu har plugget dragit igång igen och uppsatser ska börja skrivas, då måste man ju tyvärr leta fram den igen. Har precis lämnat in en text på företagsekonomin om en vision jag har och hur jag ska klara av denna.

Dessutom måste jag bara berätta om en liten (och jooooobbig) sak jag kom på idag på Feken. Vår lärare hade nämligen bett oss om att räkna alla jeans vi har i garderoben och hur mycket alla dessa tillsammans kostade. Det hon ville visa på, eftersom de flesta har många och dyra jeans, var hur mycket pengar vi lägger ner på bara en sådan liten sak. Jag är ju dock ingen jeans-tjej och min summa blev inte alls så stor. Däremot lägger jag gärna pengar på, förutom självklara vardagsgrejor (fikor, kläder, bio och smink), "stora" saker som resor, kameragrejer och skidutrustning. Och eftersom jag senaste året har betalat alla stora grejer jag gjort och köpt HELT själv var jag rätt nyfiken på hur mycket jag har gjort av med. Och jag vill bara säga innan ni läser detta, att jag mår riktigt dåligt över dessa siffror!!!!!!! I julas köpte jag min snowboard som nog gick upp till 8000 kr. På sportlovet åkte jag till åre och jag kommer inte alls ihåg summan på detta, men kan gissa att det blev ca 5000 kr. I början av sommaren var det peace and love som blev ca 3000 kr. Nyligen var jag i Magaluf i två veckor, ca 10 000 kr. DETTA ÄR 26 000 KRONOR!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tänk också på alla fikor och kläder jag köpt under våren, och inte minst all shopping i New York. Jag har gjort av med långt över 30 000 kronor på lite mer än ett halvt år. Fatta va sjukt. Var har jag fått alla pengar ifrån?!?!?!?!??!?!?!?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0