110609 näst sista dagen

Idag har varit en hemsk dag. Började med att jag fick tillbaka mitt spanska nationella. Gick uruselt. Vilket ledde till att min lärare ville ha ett sista muntligt prov för att vara säker på mitt betyg, trots att jag har fått MVG på alla andra prov vi haft. Det muntliga provet gick piss. Surt att kämpa hela året och sedan faller jag på ett nationellt prov, en dag som verkligen inte var min den heller. Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att jag får mitt MVG tillslut ändå, annars kommer jag vara sur... Efter skolan åkte jag till sjukgymnasten med mamma. Det var ingen bättre fortsättning på dagen. Han ryckte i mina knän och fötter, för att få loss låsningen. Han tryckte i nålar i mina vader, ungefär som akupunktur, för att släppa på "spänningarna" eller "knutarna" i dem. Han gav mig övningar för fötter och knän, för att fötterna inte ska falla tillbaka i nya låsningar och musklerna ska aktiveras så att inte all belastning hamnar på knäna. Har fått ny tid efter USA-resan. Dagen slutade med glass och grönt té till middag, framför en film. Nu vill jag bara helst av allt sova. Sova och vakna rätt sent imorgon. Imorgon börjar allt om, nya förutsättningar. Och nya betygssamtal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0