110323 onsdagen

Hejsan! Tänkte hinna med ett inlägg imorse men tiden räckte liksom inte till. Var i Rådhuset klockan halv nio för att kolla på en rättegång tillsammans med rättskunskapen. Trots att målet "misshandel" i det här fallet handlade om en tjej som dragit en annan tjej i håret, rättegången var försenad och alldeles för långrandig då tre olika personer skulle berätta om händelsen då tjejen drog den andra tjejen i håret, så var det rätt intressant att se en riktig rättegång. Sedan, tillbaka på skolan var det totalt kaos. Våra individuella val skulle vara inne idag och ALLA sprang runt som yra höns och skulle få nya papper hit och svar på frågor dit. Jag valde i alla fall kurspaketet "handelspaketet", vilket innebär Matte C, Matte D & Engelska C, för att ha chans för behörighet till handelshögskolan. Dessutom med de återstående poängen valde jag till Spanska steg 5 & Matte E. Jag vet att alla de kurserna är otroligt nördiga och att jag kommer få 2 typ dödstråkiga år, men det är trots allt kurser man alltid kommer ha användning för. Specialkurser som t.ex. affärsjuridik, web&design osv kommer man alltid kunna välj till och läsa ikapp på universitet/högskola om man skulle vara i behov v det.
Efter skolan körde jag ett tufft spinningpass och nu sitter jag här och lyssnar på underbara jocke bergs röst, kent. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0