110911 nine eleven

Goddagens. Har precis kommit in genom dörren efter att ha varit utelåst ett tag. Haft träningsläger även idag och är helt slut, trots att vår träningsmatch mot sköndal blev inställd och vi slutade tidigare. Det har varit en rolig helg, vilket även märks på minaa knän som är nära på bristningsgränsen nu... Jag borde plugga och jobba riktigt ordentligt ikväll med min geografiuppsatts, men vet ärligt talat inte om jag orkar det... Blev i alla fall nyss påmind om att det idag är 10 år sen terroristattacken mot USA och tvillingtornen. Jag mår så otroligt dåligt när jag ser bilder i tidningen på planen som är på väg mot tornen. Dom som känner mig vet att jag är otroligt, otroligt flygrädd och detta beror på just den flygattacken. Jag var sju år när det hände och jag blev helt skräckslagen med alla bilder som visades överallt. Människor som hoppade från husen, flygplanen och tornen när de rasade. I ungefär 4 år efter detta hade jag riktiga panikattacker när jag såg flygplan blinka uppe i luften när det var mörkt ute. Jag trodde att varenda blinkande prick var på väg mot vårt hus, och jag satt gråtande vid fönstrena och kunde inte släppa prickarna med blicken förens jag var helt övertygad om att de var påväg bort från mig. Den där otroliga skräcken och paniken finns inte längre kvar, men jag har en klump i magen ungefär en vecka innan jag ska flyga någonstanns. Man tycker ju att rädslan borde släppa, eftersom jag flyger flera gånger per år och även har flugit till USA två gånger, men nej jag är lika rädd varje gång planet ska starta. Det har varit mycket sorg senaste veckan, så idag går självklart mina tankar till offren i attentaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0