130820

Sommaren har bara sprungit iväg. Bästa sommaren i mitt liv.
 
Den 11 juni tog jag studenten. Sådan lycka, glädje och längtan det var inför denna dag. Jag försökte njuta av varenda sekund - från champagnefrukosten, båtturen med skolan, sekunderna innan utspringet, utspringet, mottagningen med vänner och familj, till slutskivan. Men det gick så fort och plötsligt var allt över. Jag längtar tillbaka. jag skulle göra allt för att få göra om den dagen ännu en gång. Det var allt jag hade drömt om att studenten skulle vara. Men bättre.

Midsommar firades ännu ett år på Nibbla med vänner och pojkvänner,
med sol och bad, med musik och alkohol. Det var bra och mysigt - och så himla värt.
 
Sedan var det dags för medelhavskryssning med släkten. Det var en speciell upplevelse. Vi åkte med MSC Divina, den största kryssningen av alla båtar som la till vid kajerna. Det var suiter, sol, fria drinkar och nya destinationer varje dag. Italien, Grekland, Turkiet, Kroatien och sedan tillbaka till Venedig och Italien.
 
Det var även en sommar där pappa gick och fyllde 50 år. Detta firades på Gyllene Uttern i Gränna med släkten. Dagen bestod av att åka ner till Gränna, äta lunch, åka tillbaka ifrån Gränna och lämna pappa&Annelie på skavsta (mot Barcelona) och Victor&Alice i Stockholm, plocka upp Anthon och åka ner förbi Gränna ännu en gång, för att tillsist sent på natten anlända till hans landställe i Skåne. Där blev det en mysig weekend.
 
På tur var ännu en resa. Den här gången i 11 dagar till Kroatien och Supetar med Anthon. Det var en sån fin resa. Vi solade och badade, besökte andra ställen och öar, åt glass, kramades, drack drinkar och gjorde precis vad vi kände för. Jag vill tillbaka för vi hade det så himla himla bra. Aldrig har jag kunnat spendera så lång tid med någon i sträck utan att tröttna på personen till slut. Jag blev istället bara mer kär.
 
Nu är verkligheten ikapp mig och jag har börjat söka hundratusen jobb inför hösten. Innebandyn har dragit igång. Vänner har avskedsfester då de ska flytta till nya platser över hela världen. Det kommer bli så ensamt utan dem.
 
Bilder från sommaren kommer en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0