140108 tredje gången gillt

 
Och jag har lyckats för tredje gången inom loppet av ett år att behöva besöka akuten på st:Göranssjukhus. Gick nämligen och bröt handleden under en innebandymatch. Det var en viktig match mot Vallentuna som ligger precis över oss i serien. Det var mitt första byte jag föll omkull i en närkamp mot deras biffigaste spelare och tog emot mig med vänster hand. Kände direkt att något var fel, men sket i smärtan, jag var mest arg att jag inte fick fortsätta spela.
 
Så nu kommer jag gå med gips i 4 veckor. Har fått en sjukskrivning av läkarn eftersom jag knappast kan jobba på dagis med endast en fungerande arm. Och eftersom jag jobbar på ett bemanningsföretag där jag inte är "anställd" mellan mina uppdrag så kommer jag inte ens få sjuklön för dessa veckor. Blir alltså att ge sig in i kampen med försäkringskassan för att få sjukersättning. Skulle vara så sjukt drygt om jag inte får någon som helst ersättning. Det är ju inte direkt så att jag vill gå hemma och ha tråkigt hela dagarna och inte ens få träna...
 
Jaja. Under det senaste året har jag även:
 
 
Legat inlagd för blodbrist.
 
 
Och besökt akuten då en dåligt fastsnurrad surfingbräda släppte från ett biltak och träffade just min fot. Bilen smet från platsen och vi behövde polisanmäla händelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0